Trebuie doar sa accesezi pagina www.trafic.ro/schimbare-email si sa introduci URL-ul site-ului tau, precum si o adresa de e-mail valida in care sa se transfere site-ul respectiv.
Ulterior, vei primi un e-mail cu intructiunile necesare pentru finalizarea acestei operatiuni.
Dupa ce te inscrii in trafic.ro, primesti scriptul de monitorizare prin e-mail, impreuna cu instructiunile necesare.
Campaniile de Studii demografice trafic.ro se deruleaza de 2 ori pe an, in intervalul iunie-iulie, respectiv noiembrie-decembrie. Inscrierea se face in luna anterioara inceperii campaniei (mai/octombrie). Pentru a inscrie un site in campanie trebuie sa accesezi link-ul "Inscriere" din sectiunea "Studii demografice" a site-ului tau.
E simplu: acceseaza pagina www.trafic.ro/inscriere si completeaza formularul. Dupa completare vei primi un mail de confirmare a inscrierii.
Un vizitator unic este cel contorizat o singura data intr-un interval anume, indiferent de cate ori revine pe un site.
Astfel, desi un vizitator intra pe site-ul tau de 3 ori intr-o saptamana, pentru acea saptamana el va fi inregistrat o singura data. Daca vrei sa stii cati vizitatori revin pe site-ul tau, vezi statisticile New vs Returning.
Intra in contul tau trafic.ro si acceseaza butonul “Alege subcategoria” din dreptul siteului pentru care doresti sa selectezi o noua subcategorie. Alege categoria si ulterior subcategoria ce corespunde cel mai bine continutului siteului tau si acceseaza butonul “Salveaza”. Modificarile vor fi vizibile in cadrul clasamentului trafic.ro odata cu urmatoarea actualizare (vezi si Ce reprezinta clasamentul trafic.ro si cand se actualizeaza?).
Pentru un site inscris in trafic.ro, trebuie sa achiti 19 Euro pe an (fara TVA).
Dupa expirarea celor 12 luni, fie efectuezi o noua plata de 19 Euro si beneficiezi in continuare de monitorizarea completa trafic.ro prin abonamentul Standard, fie alegi pentru site-ul tau un numar limitat de statistici trafic.ro prin abonamentul Free.
Este posibil sa primesti e-mailul in Junk, Bulk, SPAM etc.
Daca nu regasesti mesajul de confirmare intr-unul dintre aceste foldere, te rugam sa trimiti un e-mail la support@trafic.ro cu adresa site-ului tau si adresa corecta de e-mail.
Sigur, un cont trafic.ro suporta un numar nelimitat de site-uri. Urmeaza procedura de inscriere pentru fiecare dintre site-urile tale sau, daca acestea sunt deja inscrise in trafic.ro in conturi diferite, urmeaza etapele de transfer (vezi Pot sa mut un site dintr-un cont intr-altul?).
Datele se colecteaza prin intermediul unui chestionar afisat vizitatorilor site-ului tau pe durata desfasurarii campaniei. Chestionarul este livrat cu ajutorul scriptului trafic.ro – nu trebuie sa efectuezi nicio modifcare in site-ul tau.
Este posibil sa primesti e-mailul in Junk, Bulk, SPAM etc.
Daca nu regasesti mesajul cu scriptul atasat in niciunul dintre acestea foldere, te rugam sa trimiti un e-mail la support@trafic.ro cu adresa site-ului tau si adresa corecta de e-mail.
Daca a fost efectuata si confirmata plata, site-ul respectiv este listat in clasamentul trafic.ro odata cu urmatoarea actualizare (vezi Cand se actualizeaza clasamentul trafic.ro?).
Diferentele sunt normale si se datoreaza modului de colectare a informatiilor si algoritmului utilizat la calculul statisticilor.
trafic.ro monitorizeaza activitatea de pe site-ul tau prin asa numita metoda Javascript Tagging, iar identificarea vizitatorilor unici se face cu ajutorul unor 3rd party cookies .
Atentie! trafic.ro NU utilizeaza aceste"cookies" pentru colectarea si stocarea datelor personale (vezi si http://www.trafic.ro/politica-de-confidentialitate).
Asigura-te ca frame-ul in care ai inserat scriptul trafic.ro se afla pe acelasi domeniu cu site-ul monitorizat. In caz contrar, statisticile Referrer vor fi compromise.
Atentie! Daca frame-ul se afla la un alt domeniu, iar acesta nu este setat in prealabil in sectiunea Adrese alternative, trafic.ro nu poate colecta niciun fel de date.
Poti plati prin SMS (cu telefonul mobil), card (platesti online) sau transfer bancar (prin ordin de plata).
Dupa ce primesti e-mailul cu scriptul atasat, copiaza-l cu Ctrl+C si insereaza-l in paginile site-ului tau. Daca procedura este corect efectuata, pe site-ul tau apare imediat logo-ul trafic.ro trafic RANKING. Din acest moment va incepe colectarea datelor.
Fie clasamentul nu a fost inca actualizat (vezi Cand se actualizeaza clasamentul trafic.ro?), fie site-ul tau a fost inactiv (nu are cel putin o afisare) in intervalul la care se refera clasamentul respectiv. Daca te-ai asigurat ca nu este niciuna dintre variantele de mai sus si problema persista, scrie-ne la support@trafic.ro.
Verifica daca exista o campanie activa de Studii demografice si daca site-ul tau este inscris in aceasta campanie: intra in contul tau trafic.ro, apoi in sectiunea Demografice din pagina de statistici si acceseaza butonul Istoric.
Daca totul este in regula, dar chestionarul nu se afiseaza, contacteaza-ne la support@trafic.ro
Trimite un e-mail la support@trafic.ro cu URL-ul site-ului pe care vrei sa-l inscrii si o adresa de e-mail valida pentru ca echipa trafic.ro sa poata verifica situatia actuala a site-ului tau.
Pentru a transfera un site dintr-un cont de utilizator de la trafic.ro intr-un alt cont existent sau nu in baza de date, te rugam sa folosesti formularul de transfer site accesand pagina www.trafic.ro/schimbare-email.
Factura fiscala este emisa doar daca platesti prin card sau transfer bancar, de aceea, te rugam sa alegi una dintre aceste doua metode de plata cand completezi formularul.
Pentru ca datele sa fie colectate dupa o vizualizare completa, trafic.ro recomanda ca scriptul sa fie inserat cat mai jos in pagina, chiar inainte de tag-ul < / body > .
Rezultatele se afiseaza la finalul unei campanii de Studii demografice: intra in sectiunea Demografice din pagina de statistici a site-ului tau si acceseaza butonul Rezultate. Daca vrei sa vizualizezi rezultatele unor campanii anterioare, intra in contul tau trafic.ro si acceseaza butonul Istoric din aceeasi sectiune.
Poti efectua oricand trecerea de la statistici publice la cele private. Trebuie doar sa modifici optiunile de afisare a statisticilor: intra in contul tau trafic.ro si apasa pe iconul / lacatul din dreptul celor pe care le doresti private. Atentie! Activarea statisticilor private permite in continuare trafic.ro sa prelucreze date despre vizitatorii site-ului respectiv.
NAN inseamna Not A Number si se afiseaza cand un site inregistreaza variatii infinite.
De exemplu, daca site-ul tau creste de la 100 de afisari la 130, diferenta este de 30 de procente: (130-100)/100 * 100% = 30%. In schimb, daca un site creste de la 0 afisari la 100, diferenta nu se poate calcula procentual (impartire la 0) – in acest caz, se afiseaza NAN.
Daca ai platit prin SMS, verifica daca ai folosit codul corect. Daca mesajul de neplata se afiseaza si dupa ce te-ai asigurat de corectitudinea codului, trimite un mail la support@trafic.ro cu url-ul site-ului pentru care ai platit si codul respectiv.
Daca ai platit prin card, dureaza cateva ore pana la confirmarea platii. Daca mesajul continua sa se afiseze si dupa acest interval, scrie-ne la support@trafic.ro.
Daca ai platit prin transfer bancar, dureaza cateva zile pana la confirmarea platii. Poti scurta acest interval daca trimiti o copie dupa ordinul de plata, in format electronic, la payment@trafic.ro.
Datele incep sa fie colectate imediat ce inserezi corect scriptul trafic.ro in paginile site-ului tau.
Alexa.com este unul din liderii mondiali din industria de monitorizare a internetului, fiind parte a Amazon.com.
Alexa Traffic Rank este obtinut din analiza datelor culese prin intermediul toolbar-ului Alexa ce se afla instalat pe milioane de calculatoare. Pentru mai multe detalii despre modul in care se calculeaza consultati pagina Alexa.
trafic.ro ofera aceasta facilitate primelor 1000 de site-uri din clasamentul trafic.ro. Valoarea este obtinuta la nivelul Romaniei si se recalculeaza saptamanal.
Este simplu: intra in contul tau trafic.ro si accesseaza sectiunea Modifica din dreptul site-ului ale carui date vrei sa le schimbi.
Trebuie sa trimiti un e-mail la support@trafic.ro cu denumirea site-ului pe care doresti sa-l stergi si contul in care este inscris.
Nu poti schimba subcategoria la un interval mai mic de 3 luni de la ultima schimbare. Aceasta limitare are rolul de a preveni schimbarile dese de categorii/subcategorii. Exceptie: Poti sustine oricand o subcategorie inactiva si in momentul in care subcategoria va deveni activa, siteul va fi mutat automat (vezi si Cum sustin o subcategorie inactiva?).
trafic.ro pune la dispozitie doua tipuri de vizualizare a clasamentului: Istoric si Real-time.
Primul tip afiseaza clasamentul in functie de 4 intervale de timp: ora, zi, saptamana, luna. Ultimul interval disponibil este ultimul interval complet incheiat.
Actualizarea clasamentului Istoric se face in functie de intervalul pentru care se calculeaza (ex: clasamentul saptamanal se actualizeaza imediat dupa sfarsitul saptamanii incheiate).
Al doilea tip este clasamentul Real-time si ofera situatia site-urilor inscrise in trafic.ro in timp real.
Acesta este disponibil dupa cum urmeaza:
Unici 7 zile - Site-urile din trafic.ro ordonate dupa numarul de vizitatori unici din ultimele 7 zile
Unici 24 ore - Site-urile din trafic.ro ordonate dupa numarul de vizitatori unici din ultimele 24 ore
Un vizitator unic este un vizitator numarat o singura data in intervalul de timp specificat.
Actualizarea clasamentului Real-time se face la ora.
Alerta
Clasamentul Real-time se calculeaza acum in functie de vizitatorii unici in intervalul de timp.
1. Verifica daca scriptul a fost corect inserat
Se intampla frecvent ca atunci cand copiezi scriptul trafic.ro sa apara o eroare: procesorul de texte adauga un extra-spatiu, un rand nou etc. si din acest motiv monitorizarea nu poate incepe. Asigura-te ca scriptul este identic cu cel primit sau copiaza-l din nou direct in paginile site-ului tau.
2. Verifica daca scriptul inserat este cel corect.
Scriptul trafic.ro este unic pentru fiecare site. Asigura-te ca ai inserat intocmai scriptul corespunzator site-ului respectiv (vezi si Nu am primit scriptul de monitorizare / Nu mai am e-mailul cu scriptul de monitorizare
Asigura-te ca scriptul este corect inserat: vezi Cum instalez scriptul de monitorizare?
Da, daca domeniile respective au acelasi continut.
Atentie! trafic.ro isi rezerva dreptul de a anula cumularea traficului a doua sau mai multe domenii/site-uri daca in termen de 45 de zile acestea nu sunt integrate (fie ca subdomenii in domeniul deja contorizat, fie ca si continut identic in domenii diferite).
Intra in contul tau trafic.ro la www.trafic.ro/login, apoi efectuează click pe linkul „Setări” din dreptul siteului pentru care dorești scriptul. Apoi efectuează click pe tabul „Script”.
Atentie! Scriptul este unic pentru fiecare site inscris in trafic.ro
O subcategorie este activa daca este afisata in trafic.ro si pentru ea se calculeaza Clasamente. Activarea unei subcategorii inactive se face de catre un operator trafic.ro si are loc atunci cand subcategoria este sustinuta de un numar relevant de siteuri.
Orice subcategorie propusa care nu este sustinuta de cel putin 20 siteuri este considerata inactiva. Pentru subcategoriile inactive nu se calculeaza clasamente. Vezi si intrebarea Cum este stabilit Clasamentul trafic.ro pentru subcategorii?.
Din motive de securitate, Wordpress nu permite inserarea de coduri Javascript si implicit a scriptului trafic.ro in cadrul blogurilor gazduite pe domeniul Wordpress.com. Aceste bloguri sunt de forma nume-blog.wordpress.com.
Atentie: Scriptul trafic.ro poate fi inserat fara nicio problema pe un blog care foloseste platforma Wordpress si care este gazduit pe un alt hosting.
In cazul in care ai selectat deja o subcategorie pentru siteul tau, aceasta nu va mai putea fi modificata intr-un interval mai mic de 3 luni de la ultima schimbare. Aceasta limitare are rolul de a preveni schimbarile dese de categorii/subcategorii. Exceptie: Poti sustine oricand o subcategorie inactiva si in momentul in care subcategoria va deveni activa, siteul va fi mutat automat (vezi Cum sustin o subcategorie inactiva?).
Intra in contul tau trafic.ro si acceseaza apoi Vezi subcategorii deja propuse (accesati linkul dupa autentificarea in contul trafic.ro). Selecteaza din catalogul de categorii acea subcategorie inactiva pe care doresti sa o sustii. Efectueaza click pe butonul “Sustine subcategoria” si selecteaza dintre siteurile inscrise in contul tau trafic.ro cel putin unul care vrei sa sustina subcategoria respectiva. Subcategoria va deveni activa in momentul in care este sustinuta de un numar relevant de siteuri (vezi si vezi Ce inseamna ca o subcategorie este activa/inactiva?).
Sustinerea unei subcategorii de catre un site presupune mutarea automata a siteului respectiv in subcategorie imediat ce aceasta devine activa.
Inainte de a propune o noua subcategorie te rugam sa verifici daca aceasta nu se regaseste deja in lista de subcategorii propuse (linkul este accesibil dupa autentificarea in contul trafic.ro). Vezi si intrebarea Cum pot vizualiza lista de subcategorii deja propuse?
Intra in contul tau trafic.ro si acceseaza butonul “Alege subcategoria” din dreptul unui site inscris in contul tau de utilizator. Efectueaza click pe “Propune subcategorie” si selecteaza din drop-down categoria pentru care doresti sa propui o noua subcategorie. Precizeaza numele subcategoriei propuse si ofera o scurta descriere a acestuia – maxim 256 de caractere. In final, alege din siteurile inscrise in contul tau trafic.ro cel putin unul care vrei sa sustina subcategoria propusa si apoi acceseaza butonul „Propune”. Sustinerea unei subcategorii de catre un site presupune mutarea automata a siteului respectiv in subcategorie imediat ce aceasta devine activa.
Intra in contul tau trafic.ro si acceseaza apoi butonul Subcategorii din boxul "Quick links".
Clasamentul pe subcategorii urmeaza aceleasi principii de organizare ca si Clasamentul trafic.ro pe categorii. Siteurile sunt ordonate in functie de clasamentul ales: pe ora/zi/saptamana/luna/real-time, in functie de vizitatori, vizite si afisari (vezi Ce reprezinta clasamentul trafic.ro si cand se actualizeaza?).
Un media plan poate fi salvat doar daca aveti un cont si sunteti logat cu acel cont.
In cazul in care nu sunteti logat puteti opera doar cu un singur media plan intitulat "Temporar" si care nu se pierde o data cu parasirea site-ului.
trafic AdPlanner te ajuta sa identifici site-urile cu public similar celui dorit de tine ca sa poti lua cele mai bune decizii pentru planificarea ta media online. Daca vrei sa te asiguri ca te promovezi efcient, vei avea la dispozitie acele site-uri cu vizitatori ce corespund profilului campaniilor tale publicitare.
Pentru a afla care sunt acele site-uri, selecteaza criteriile demografice (Varsta, Gen, Educatie, Venit) si specifica o Categorie care te intereseaza. trafic AdPlanner iti va afisa lista de site-uri care corespund optiunilor tale. Poti ordona lista respectiva in functie de indicatorii disponibili: Afinitate, Reach, Audienta, Vizitatori si Afisari.
Simplu! Ai doar 2 pasi de urmat :
1. Inscrie site-ul in trafic.ro utilizand formularul de inscriere.
2. Trimite un email la adresa adplanner@trafic.ro si vei avea prioritate la urmatoarea campanie de studii demografice.
Datele din trafic AdPlanner provin din mai multe surse: Studiile demografice trafic.ro, statisticile trafic.ro etc. Informatiile suporta un proces riguros de evaluare statistica prin care se elimina acele date considerate irelevante.
Pentru inceput, trafic AdPlanner contine doar acele site-uri inscrise in trafic.ro care au participat la cea mai recenta campanie de studii demografice trafic.ro si au avut un numar suficient de respondenti pentru a garanta relevanta datelor.
In prima pagina, defineste audienta prin selectarea criteriilor demografice: Varsta, Gen, Studii si Venit. Dupa ce ai aplicat criteriile respective, vei obtine o lista de site-uri ordonata implicit dupa indicatorul Reach. Poti sa ordonezi aceasta lista si dupa ceilalti indicatori: Afinitate, Audienta, Vizitatori (persoane), Afisari.
Apoi, selecteaza din lista site-urile pe care le consideri cele mai potrivite pentru campania ta de publicitate si apasa butonul “Adauga la mediaplan”.
Pentru a vedea media planurile create, clic pe sectiunea "Media Plan".
Daca ai cont si utilizezi trafic AdPlanner logat, vei putea salva mediaplanurile pentru a le folosi ulterior. Daca nu esti logat, ai acces doar la un media plan temporar.
In pagina media planului, poti exporta site-urile din respectivul media plan in format excel. Aceasta pagina contine atat date de contact, cat si rate card-urile necesare pentru a facilita comunicarea dintre propietarii de site-uri/regii si clienti/agentii.
Daca ai deja un cont pe trafic.ro, foloseste aceeasi adresa de email si parola pentru a te loga in trafic AdPlanner.
In cazul in care nu ai cont pe trafic.ro, ai la dispozitie doua variante:
1) Iti faci un cont pe trafic.ro aici.
2) Trimiti un email la adplanner@trafic.ro si soliciti acest lucru.
trafic.ro calculeaza numarul de vizitatori unici pentru un site prin intermediul http cookies. In trafic AdPlanner exista o noua variabila numita vizitatori (Persoane) ce reprezinta un numar estimat statistic de utilizatori/persoane care au accesat site-ul respectiv.
Aceasta valoare se calculeaza in functie de numarul de cookie-uri pentru site-ul respectiv, precum si de informatiile despre rata de stergere a cookie-urilor, numarul de browsere folosite in medie de un utilizator etc.
Media planurile se pot exporta in format Excel, folosind extensia ".xls".
Desigur! Inscrie site-ul / site-urile tale in trafic AdPlanner si beneficiezi de numeroase avantaje:
Campaniile de Studii demografice trafic.ro se deruleaza de 2 ori pe an, in intervalul iunie-iulie, respectiv noiembrie-decembrie. Inscrierea se face in luna anterioara inceperii campaniei (mai/octombrie). Pentru a inscrie un site in campanie trebuie sa accesezi link-ul "Inscriere" din sectiunea "Studii demografice" a site-ului tau.
Interfata AdPlanner este compusa din 3 sectiuni :
- "Lista site-uri" - sectiunea in care creezi liste de site-uri conform unor filtre si identifici site-urile potrivite pentru campaniile tale
- "Media Plan" - sectiunea in care operezi cu media planurile create de tine
- "Detalii site" - sectiunea in care obtii informatii detaliate despre site-ul selectat
Daca dai clic pe numele site-ului care te intereseaza, in orice sectiune a trafic AdPlanner, vei fi directionat catre o pagina cu informatii despre profilul utilizatorilor si evolutia traficului web pe site-ul respectiv.
Datele se colecteaza prin intermediul unui chestionar afisat vizitatorilor site-ului tau pe durata desfasurarii campaniei. Chestionarul este livrat cu ajutorul scriptului trafic.ro – nu trebuie sa efectuezi nicio modifcare in site-ul tau.
Afinitate
Reprezinta un indicator care arata cat de concentrata este audienta de interes de pe un anumit site fata de audienta generala din Romania. Indicele mediu are valoarea de 100. Daca afinitatea depaseste aceasta valoare, inseamna ca audienta este mai concentrata pe acel site. Invers. daca valoarea este mai mica de 100, audienta este mai putin concentrata pe acel site.
Ex.: Daca definim audienta dupa sex si cautam vizitatori ‘barbati’, pe un site cu o afinitate de 200 exista sanse sa gasim de doua ori mai multi vizitatori barbati decat in medie pe alte site-uri. Daca site-ul are o afinitate de 50, sunt sanse de doua ori mai mici sa gasim vizitatori barbati pe acel site.
Reach
Reprezinta procentul de persoane care indeplinesc criteriile de selectie din totalul utilizatorilor de internet din Romania ce indeplinesc criteriile respective.
Altfel spus, indicatorul de Reach raspunde la intrebarea: Ce procent din populatia totala care indeplineste anumite criterii se afla pe site-ul x?
Valoarea acestui indicator este estimativa.
Audienta(persoane)
Numarul de persoane de pe un site care indeplinesc criteriile de audienta selectate.
Aceasta valoare este estimata.
Vizitatori(persoane)
Numarul de persoane care au vizitat un site in ultima luna calendaristica incheiata. Pentru a vedea cum se calculeaza aceasta valoare cititi mai multe aici
Afisari
Numarul de afisari conform trafic.ro din cea mai recenta luna calendaristica incheiata.
Ad Specs
Tipurile de reclama acceptate de un site. Acestea sunt: Display(bannere), Contextual Ads (cuvinte targetate), In-Video(reclame din video-playere).
O vizita este o interactiune a unui individ cu un website, constand dintr-una sau mai multe cereri pentru o Pagina (una sau mai multe Afisari). Daca individul respectiv nu realizeaza alte actiuni pe website-ul respectiv (Afisari aditionale, de obicei) intr-un anumit interval de timp, sesiunea vizitei ia sfarsit.
URL-ul Paginii care a generat initial solicitarea pentru Afisarea paginii sau obiectului curent.
URL-ul Paginii apartinand site-ului sau unei proprietati web din site, asa cum a fost definita de catre utilizator.
Numarul de Afisari dintr-un interval de timp analizat, raportat la numarul de Vizite din respectivul interval.