Parteneri trafic.ro

Arhiva newsletter


vineri 16 mai 2008 - Vizitatorii - de unde vin si incotro navigheaza?

In timp ce clujenii sunt atrasi pe internet de castigarea campionatului intern de fotbal, bucurestenii sunt atrasi de campania electorala. In plus: bucurestenii sunt interesati de imobiliare, timisorenii de spiritualitate si bani online, iar constantenii de divertisment.

Mai mult de jumatate din vizitatorii fiecarei categorii din Trafic.ro provin din Bucuresti

Bucurestenii reprezinta intre 50,98% si 79,73% din numarul total de vizitatori ai fiecarei categorii din Trafic.ro. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale agregarii rezultatelor furnizate de statisticile Localizare in perioada 28 aprilie - 11 mai.

Din punct de vedere al numarului de vizitatori pe fiecare categorie, vizitatorii din Bucuresti respecta clasamentul general. Datele agregate de Trafic.ro reflecta numarul vizitatorilor din Capitala intr-o saptamana atipica - saptamana "vacantei de Paste" - fata de o saptamana tipica pentru aceasta perioada - saptamana "revenirii in internet" (vezi Tabelul 1).

Tabelul 1: prezenta numerica a vizitatorilor din Bucuresti in cadrul categoriilor

Saptamana 5 mai - 11 mai

Saptamana 28 aprilie - 4 mai
Nr. ctr. Categoria Vizitatori Nr. ctr. Categoria Vizitatori
1
Stiri/Massmedia
4.163.237 1
Stiri/Massmedia
2.689.648
2
Divertisment
1.643.980 2
Divertisment
1.611.657
3
Cautare/Portal
1.460.103 3
Cautare/Portal
1.319.267
4
Afaceri/Comert
1.218.099 4
Comert electronic
893.124
5
Comert electronic
1.177.255 5
Afaceri/Comert
858.102
6
Educatie/Invatamant
1.168.799 6
Auto/Moto
712.848
7
Auto/Moto
905.918 7
Turism
697.979
8
Sport
900.174 8
Sport
645.766
9
Turism
815.977 9
Educatie/Invatamant
609.398
10
Femei
711.730 10
Femei
536.225

Situatia difera cu mult in ceea ce priveste procentul reprezentat de vizitatorii din Bucuresti in totalul fiecarei categorii. Aproape trei sferturi dintre vizitatorii categoriilor Imobiliare/Constructii, Politica (urmare a campaniei electorale), Comert electronic si Companii/Firme provin din Bucuresti (vezi Tabelul 2).

Tabelul 2: prezenta procentuala a vizitatorilor din Bucuresti in cadrul categoriilor

Saptamana 5 mai - 11 mai

Saptamana 28 aprilie - 4 mai
Nr. ctr. Categoria Vizitatori Nr. ctr. Categoria Vizitatori
1
Imobiliare/Constructii
79,73% 1
Imobiliare/Constructii
76,85%
2
Politica
76,13% 2
Comert electronic
72,86%
3
Comert electronic
74,53% 3
Politica
72,25%
4
Companii/Firme
74,30% 4
Turism
72,01%
5
Turism
73,52% 5
Companii/Firme
71,81%
6
Afaceri/Comert
73,18% 6
Afaceri/Comert
71,29%
7
Legislatie
72,98% 7
Lifestyle
70,28%
8
Lifestyle
72,24% 8
Legislatie
70,12%
9
Auto/Moto
71,24% 9
Auto/Moto
69,67%
10
Arta/Cultura
69,89% 10
Arta/Cultura
68,60%

In saptamana 5 mai - 11 aprilie, cel mai mic procent de vizitatori din Bucuresti a fost inregistrat de Categoriile Regional (55,73%), Bani Online (63,21%), Spiritualitate (63,43%) si - supriza! - Divertisment (63,97%) si Sport (64,31%). In saptamana 28 aprilie - 4 mai, cel mai mic procent de vizitatori din Bucuresti a fost inregistrat de Categoriile Regional (50,98%), Divertisment (62,21%), Spiritualitate (62,24%), Bani Online (63,49%) si Muzica (64,62%).

Principalele orase din care provin vizitatorii din tara

Din punct de vedere al numarului de vizitatori, preferintele "internautilor" din tara sunt aceleasi cu preferintele vizitatorilor din Bucuresti: categoriile Stiri/Massmedia, Divertisment si Cautare/Portal sunt cele mai accesate (vezi Tabelul 3).

Tabelul 3: prezenta numerica a vizitatorilor din tara in cadrul categoriilor (orase)

Saptamana 5 mai - 11 mai

Saptamana 28 aprilie - 4 mai
Localitate Categoria Vizitatori Localitate Categoria Vizitatori
Cluj-Napoca
Stiri/Massmedia
556.528 Iasi
Stiri/Massmedia
408.977
Constanta
Stiri/Massmedia
412.479 Cluj-Napoca
Stiri/Massmedia
336.255
Timisoara
Stiri/Massmedia
408.316 Constanta
Stiri/Massmedia
334.668
Constanta
Divertisment
255.002 Constanta
Divertisment
294.473
Iasi
Divertisment
223.962 Timisoara
Stiri/Massmedia
293.362
Cluj-Napoca
Divertisment
223.542 Iasi
Divertisment
236.883
Timisoara
Divertisment
223.332 Timisoara
Divertisment
231.550
Cluj-Napoca
Cautare/Portal
193.279 Cluj-Napoca
Divertisment
215.916
Constanta
Cautare/Portal
175.872 Constanta
Cautare/Portal
195.360
Cluj-Napoca
Sport
174.789 Cluj-Napoca
Cautare/Portal
173.375

De remarcat: principalele orase (altele decat Bucuresti) din care provin vizitatorii pe Internet sunt Cluj-Napoca, Constanta, Timisoara si Iasi; la nivelul judetelor, traficul pe internet este dat, intr-o foarte mare masura, de traficul online efectuat de catre locuitorii marilor orase. (vezi Tabelul 4 comparativ cu Tabelul 3)

Alte observatii: castigarea campionatului intern de fotbal de catre CFR Cluj s-a facut simtita in traficul pe care clujenii l-au generat pe internet; afluxul de turisti pe Litoral in minivacanta prilejuita de Sarbatoarea de Paste si de ziua de 1 Mai au avut ca efect o crestere semnificativa a numarului total de accesari din Constanta.

Tabelul 4: prezenta numerica a vizitatorilor din tara in cadrul categoriilor (judete)

Saptamana 5 mai - 11 mai

Saptamana 28 aprilie - 4 mai
Judet Categoria Vizitatori Judet Categoria Vizitatori
Cluj
Stiri/Massmedia
609.806 Iasi
Stiri/Massmedia
441.713
Iasi
Stiri/Massmedia
609.326 Constanta
Stiri/Massmedia
383.274
Constanta
Stiri/Massmedia
468.252 Cluj
Stiri/Massmedia
381.880
Timis
Stiri/Massmedia
465.051 Constanta
Divertisment
352.690
Constanta
Divertisment
302.562 Timis
Stiri/Massmedia
343.488
Timis
Divertisment
274.124 Timis
Divertisment
293.052
Cluj
Divertisment
270.015 Cluj
Divertisment
270.293
Iasi
Divertisment
254.228 Iasi
Divertisment
268.661
Cluj
Cautare/Portal
225.657 Constanta
Cautare/Portal
232.246
Timis
Cautare/Portal
207.525 Timis
Cautare/Portal
214.814

Diferente regionale in profilul utilizatorilor

Din punct de vedere procentual, vizitatorii din tara au accesat, in perioada analizata, in afara site-urilor din categoria Regional, site-uri din categoriile Bani Online, Divertisment, Muzica, ONG, Prietenii/Matrimoniale, Spiritualitate (vezi Tabelul 5).

Tabelul 5: prezenta procentuala a vizitatorilor din tara in cadrul categoriilor (orase)

Saptamana 5 mai - 11 mai

Saptamana 28 aprilie - 4 mai
Localitate Categoria Vizitatori Localitate Categoria Vizitatori
Timisoara
Regional
13,21% Timisoara
Regional
13,28%
Cluj-Napoca
Sport
12,49% Oradea
Regional
13,11%
Cluj-Napoca
ONG
10,71% Craiova
Regional
12,02%
Craiova
Regional
10,53% Constanta
Divertisment
11,37%
Oradea
Regional
10,39% Constanta
Muzica
11,05%
Cluj-Napoca
Regional
10,14% Brasov
Regional
10,62%
Timisoara
Bani Online
10,11% Timisoara
Spiritualitate
10,56%
Timisoara
Spiritualitate
9,99% Constanta
Prietenii/Matrimoniale
10,33%
Constanta
Divertisment
9,92% Iasi
Pagini personale
10,26%
Cluj-Napoca
Spiritualitate
9,88% Constanta
Calculatoare/Internet
10,23%

Analiza datelor privind procentele pe care vizitatorii din tara le reprezinta in cadrul categoriilor Trafic.ro sugereaza existenta unor diferente regionale in ceea ce priveste profilul utilizatorilor. Astfel, din datele prezentate pe cele doua saptamani, reiese ca utilizatorii din vestul tarii acceseaza, intr-un procent semnificativ, site-uri din categoriile Spiritualitate si ONG, in timp ce locuitorii din sudul tarii acceseaza, intr-un procent semnificativ, site-uri de divertisment (vezi Tabelul 6).

Tabelul 6: prezenta procentuala a vizitatorilor din tara in cadrul categoriilor (judete)

Saptamana 5 mai - 11 mai

Saptamana 28 aprilie - 4 mai
Judet Categoria Vizitatori Judet Categoria Vizitatori
Timis
Regional
14,19% Timis
Regional
14,50%
Cluj
Sport
13,11% Bihor
Regional
13,48%
Cluj
ONG
11,23% Constanta
Divertisment
12,53%
Timis
Spiritualitate
11,08% Constanta
Muzica
12,21%
Cluj
Regional
11,02% Timis
Spiritualitate
11,98%
Constanta
Divertisment
10,95% Brasov
Regional
11,58%
Timis
Bani Online
10,86% Dolj
Regional
11,51%
Bihor
Regional
10,78% Constanta
Prietenii/Matrimoniale
11,32%
Cluj
Spiritualitate
10,70% Constanta
Calculatoare/Internet
11,25%
Timis
Sport
10,57% Constanta
Diverse
11,21%

Sigur, este prematur sa tragem concluzii dupa o analiza pe numai doua saptamani, insa datele sugereaza ca, in urma unei analize pe o perioada mai indelungata, se poate crea o harta regionala a obiceiurilor de comportament online.

NET Index

Valoarea NET Index in saptamana 5 Mai - 11 Mai 2008 a fost 4548.84, in scadere cu -302.71 puncte fata de saptamana anterioara. Puteti citi mai multe detalii despre indicele NET pe pagina NET Index. Sumarul celor mai importante variatii ale indicelui pentru ultimul an (52 de saptamani) este redat in tabelul de mai jos:

NET Index
NET Index
saptamana 19
Variatie ultima saptamana
Valoare acum un an
52+*
52-**
4548.84 -302.71 3761.73 5888.94 3425.87
* - cea mai mare valoare a indicelui in ultimele 52 de saptamani
** - cea mai mica valoare a indicelui in ultimele 52 de saptamani

Contact

Bd. Pierre de Coubertin 3-5
Office Building, Et. 2
Sector 2, Bucuresti
Cod Postal: 021901
Despre noi

Recomandari

Newsletter